29 januar 2008

På tide å bytte ut PEEL.no?

I dag hadde jeg mitt første innlegg på trykk i DN. Det var et lite og uskyldig innlegg om DNs kommentartegninger, og var litt redigert i forhold til hva jeg selv skrev, uten at meningen ble borte. Det var jo morsomt :-)

"Frode L. Galtung ønsker i DN 25. januar å erstatte Per Elvestuens kommentartegninger med noe litt mer lettfattelig og enkelt.

Selv har jeg virkelig sansen for PEEL.no, og synes det er flott at jeg av og til må tenke gjennom tegningen et par ganger før jeg tar poenget. Det er oftere andre ting i avisen jeg sliter mer med å forstå.

Det kan nok hende poenget av og til ville vært lettere tilgjengelig om kommentaren var tegnet av Arild Midttun eller Frode Øverli - men jeg oppfatter den litt lurvete streken som en del av uttrykket - og budskapet. Jeg stemmer derfor i mot Galtung - og håper å se PEEL.no i DNs spalter i mange år fremover.

Rune Meier, Gran"

Ingen kommentarer: